Seat Latvija:Par SEAT:News & Events:Company:SEAT sales grow 10.9% in 2019 and set the best year ever LV/LV

2019. labākais gads SEAT

Jauns rekordu gads. Sekojot 2018. gada panākumiem, SEAT atkal sasniedza lielāko pārdošanas apjomu vēsturē. 2019. gadā uzņēmuma pieauga par 10,9%, sasniedzot kopumā 574 100 transportlīdzekļus. Ar šo rezultātu SEAT pārspēj 2018. gadā uzstādīto rekordu (517 600 automašīnas) un trešo gadu pēc kārtas sasniedz divciparu pieaugumu.

Decembrī SEAT pārdošanas apjomi pieauga par 23,4%, salīdzinot ar to pašu mēnesi 2018. gadā, līdz 31 300 piegādātajiem transportlīdzekļiem (2018. gadā: 25 300).

SUV modeļu ieviešana ir bijusi izaugsmes atslēga pēdējos trīs gados. 2019. gadā 44,4% no SEAT pārdotajiem transportlīdzekļiem bija Arona, Ateca vai Tarraco, kas ir par desmit procentpunktiem vairāk nekā 2018. gadā. Arona bija prikšgalā SEAT SUV pārdošanas apjomā ar piegādātām 123 700 automašīnām, kas ir par 25% vairāk nekā 2018. gadā. SEAT pārdeva 98 500 Ateca vienības, kas ir par 25,9% vairāk nekā pērn, un tas ir labākais rezultāts kopš modeļa tirdzniecības uzsākšanas 2016. gadā. Tika pārdotas arī 32 600 vienības Tarraco SUV, kas tirgū nonāca 2019. gadā.

Leon, kas ir galvenais SEAT pārdošanas apjomu veicinošais modelis kopš 2012. gada, un kuram drīzumā tiks laista klajā jauna paaudze, joprojām ir uzņēmuma vislabāk pārdotais automobilis ar 151 900 piegādātajiem transportlīdzekļiem (-4,1%). Ibiza joprojām ir otra vislabāk pārdotā SEAT automašīna ar 125 300 pārdotām vienībām (-8%), kamēr Alhambra un Mii uzrādītāja pieagumu, attiecīgi 6,3% (pārdotas 23 700 automašīnas) un 0,7% (pārdotas 13 200 automašīnas).

 

Otrajā gadā kopš zīmola ieviešanas, CUPRA* pārdošanas apjomi palielinājās par 71,4%, pateicoties CUPRA Ateca sniegumam. 2019. gadā CUPRA piegādāja 24 700 automašīnas (2018: 14 400); 14 300 vienības Leon CUPRA (2018: 13 300; + 7,9%) un 10 400 vienības CUPRA Ateca (2018: 1100).

SEAT pārdošanas un mārketinga viceprezidents un CUPRA izpilddirektors Wayne Griffiths uzsvēra, ka “šis jaunais pārdošanas ieraksts uzsver panākumus stratēģijā, kuru mēs uzsākām 2016. gadā ar apvidus auto ofensīvu. Jau trešo gadu pēc kārtas mūsu piegādes progresē ar diviem cipariem, un mēs esam viens no visstraujāk augošajiem zīmoliem Eiropā. Turklāt SUV pārdošanas apjoma pieaugums ļāva mums palielināt uzņēmuma un izplatītāju tīkla rentabilitāti.”

Griffiths arī sacīja, ka “mēs esam sasnieguši visu laiku labāko rezultātu piecos no SEAT desmit galvenajiem tirgiem, esam nostiprinājuši savu līderpozīciju Spānijā, ieguvuši 3,8% tirgus daļu Vācijā un esam trešais vispārdotākais zīmols Austrijā. Francijā un Itālijā mēs esam sasnieguši savu labāko rezultātu vairāk nekā desmit gadu laikā. Turklāt, CUPRA spēra stabilu soli uz priekšu, pārdodot gandrīz 25 000 automašīnu. Mums visiem SEAT un CUPRA strādājošajiem vajadzētu lepoties ar šiem rezultātiem.”

Runājot par 2020. gadu, SEAT pārdošanas un mārketinga viceprezidents un CUPRA izpilddirektors norādīja, ka “2019. gadā mēs noslēdzām trīs rekordiem bagātu gadu periodu, un tagad mūsu uzdevums ir konsolidēt šo apjomu mērenas izaugsmes vai tirgus lejupslīdes apstākļos. Mēs esam pārliecināti, ka jaunās paaudzes Leon un elektriskie modeļi, kurus mēs laidīsim klajā šogad, palīdzēs mums sasniegt mērķus.”

Vēsturiski rezultāti galvenajos tirgos

Pārdošanas rādītāji ir balstīti uz spēcīgu izaugsmi lielākajā daļā uzņēmuma nozīmīgāko tirgu. SEAT ir sasniedzis visu laiku lielāko pārdošanas apjomu Vācijā, Apvienotajā Karalistē, Austrijā, Šveicē, Polijā, Izraēlā, Zviedrijā un Dānijā. Vācijā uzņēmums trešo gadu pēc kārtas uzstādīja jaunu rekordu ar 132 500 pārdotajiem transportlīdzekļiem (+ 16,1%). Apvienotajā Karalistē tas pieauga par 9,5% un sasniedza 68 800 pārdotos transportlīdzekļus. Arī Austrijā SEAT sasniedza visu laiku labāko rezultātu (19 900; + 7,9%), ierindojoties trešajā vietā starp visiem cīmoliem, Šveicē (12 800; + 19,6%), Polijā (12 700; + 6,6%), Izraēlā (9 200; + 2,6%), Zviedrijā (9 100; + 30,4%) un Dānijā (7 100; + 47,2%).

Uzņēmums piegādā 574 100 automašīnas un pārsniedz 2018. gadā pārdoto skaitli.

Spānijā SEAT atkārtoja un paplašināja savu tirgus līdera pozīciju (108 000; + 0,2%), jau atkal Leon kļūstot par visvairāk pārdoto transportlīdzekli. Francijā un Itālijā, zīmola ceturtajā un piektajā lielākajā tirgū, izaugsme bija straujāka. Francijā pārdošanas apjomi pieauga par 19% (līdz 37 800 vienībām), kas ir lielākais apjoms kopš 2001. gada, savukārt Itālijā pieaugums bija vēl straujāks - 30,8% (26 200 automašīnas), kas ir labākais rezultāts kopš 2008. gada.

Uzņēmuma globālo rekordu sekmēja arī tādi tirgi kā Portugāle (11 300; + 17,7%), Nīderlande (11 000; + 22,6%), Beļģija (10 600; + 11,2%) un Īrija (4 100; + 11,3%). Meksikā, SEAT lielākajā tirgū ārpus Eiropas, pārdošanas apjomi pieauga par 5,4%, sasniedzot 24 300 automašīnas.

2020., jaunā Leon gads, SEAT un CUPRA elektrifikācija un jauni pilsētu mobilitātes risinājumi

28. janvārī SEAT atklās ceturto SEAT Leon paaudzi - uzņēmuma vislabāk pārdoto automašīnu, kas tiks ražota Martorell rūpnīcā. Jaunais Leon pirmo reizi tirgū nonāks ar spraudņa tipa hibrīda versiju. Tas būs pirmais jaunums produktu klāstā, kurā līdz 2021. gada sākumam tiks prezentēta arī Tarraco spraudņa tipa hibrīda versija, kā arī SEAT el-Born - zīmola pirmais elektriskais transportlīdzeklis, kas ražots uz MEB platformas.

CUPRA zīmols 2020. gadā piedzīvos divas debijas: Formentor - pirmo īpaši zīmolam izstrādāto modeli, kas darbosies ar iekšdedzes dzinējiem un spraudņa tipa hibrīda versiju, un tiks ražots Martorellā, kā arī jauno CUPRA Leon.

2020. gadā SEAT laidīs klajā arī e-Scooter, pirmo zīmola vēsturē un 100% elektrisko motociklu, kā arī jaunu e-Kickscooter, kas pievienosies EXS, kurus 2019. gadā pārdeva 11 000 vienībās. SEAT vada Volkswagen grupas mikromobilitātes stratēģiju, un ar abiem jaunumiem veicinās urbāno mobilitāti.

* Rezultāts ir integrēts SEAT kopējā pārdošanas apjomā.